Kisah Rumahtangga Masalah Suami Isteri Panduan Suami Isteri Petua suami isteri Suami Isteri Tips Tips Rumahtangga Tips Suami Isteri

Ada Perkara Yang Pantang Dibuat Gurau Dalam Rumah Tangga, Lain Nanti Jadinya!

Ada Perkara Yang Pantang Dibuat Gurau Dalam Rumah Tangga, Lain Nanti Jadinya! | Ada perkara memang tak boleh buat main-main dalam rumah tangga. Memang niat nak bergurau je. Tapi akhirnya timbul masalah lain pulak. Semua pasangan suami isteri mahukan kebahagiaan sehingga ke akhir hayat. Namun dalam melalui kehidupan bersama, ada perbuatan yang sebenarnya sangat menyakitkan […]

Anak Tips Tips IbuBapa

Tak Perlu Bangga Anak Cepat Jalan, Lagi Lama Merangkak Otak Lagi Cerdik

Kadang-kala ada ibu ayah terlalu berbangga anaknya cepat berjalan tak sampai umur setahun. Sebenarnya lagi lama bayi merangkak lagi bagus untuk perkembangan otaknya. Macam mana tu? Jom baca penjelasan oleh Puan Ezzaty Sufian tentang kenapa bagusnya kemahiran merangkak pada perkembangan seorang bayi sebelum dia mula mahir berjalan. “Weyyhh, baby saya umur 12 bulan dah boleh […]

Tips Umum

Inilah 7 Keperluan Wajib Untuk Mulakan Kebun Hidroponik Sendiri

Anda berminat untuk menceburi bidang bercucuk tanam tapi tak ada tanah ladang yang luas? Jangan risau kerana anda boleh bercucuk tanam dengan menggunakan sistem hidroponik. Penanaman secara hidroponik ialah satu teknik menanam sayuran tanpa menggunakan tanah. Sayur-sayuran yang ditanam menggunakan sistem hidroponik ini hanya menggunakan air yang dicampur dengan larutan baja sebagai medium. Sangat menjimatkan […]

Kehidupan Kisah Rumahtangga Masalah Keluarga Tips Tips Rumahtangga

Bila Sudah Bahagia, Jangan Buang Keluarga. Jagalah Silaturrahim Ibu Ayah Dan Adik Beradik

Bila Sudah Bahagia, Jangan Buang Keluarga. Jagalah Silaturrahim Ibu Ayah Dan Adik Beradik | Setiap pasangan yang berkahwin, tentu inginkan rumah tangga yang bahagia hingga ke akhir hayat. Bukan hanya dengan pasangan tapi bila bahagia, seluruh keluarga, baik lelaki mahupun perempuan turut rasainya. Begitu juga bila berkahwin, isteri sudah tentu akan terikat dengan suami, bak […]

Petua Tips Tips IbuBapa Tips Rumahtangga

Inilah Perkongsian Menarik, 6 Cara Mudah Nak Disiplinkan Anak Agar Tidur Awal

Bukan mudah nak disiplinkan anak agar tidur awal jika tak tahu cara yang betul. Selalu mak ayah mengeluh bila anak tak nak tidur awal, malah sehingga tengah malam pun mata mereka masih segar bugar. Akibatnya, mak ayah pun jadi tak cukup tidur dan rasa letih bila nak bekerja keesokkan harinya. Sebenarnya ada cara tertentu untuk […]

Kehidupan Tip Agama Tip Amalan Tips

Sila Amalkan Solat Sunat Taubat Untuk Mendapatkan Hati Yang Sentiasa Tenang

Solat taubat kena buat selalu sampai hati tu rasa lapang, rasa bersih. Selepas itu rajin nak beribadat. Bila dengar nasihat tu, hati macam seronok. Tak nak lagi buat d0sa-d0sa lama. Haa.. tu In Sha Allah tanda taubat Allah dah terima. Waktu Sesuai Solat Taubat Waktu melakukan solat sunat taubat ialah bila-bila masa kecuali waktu yang […]

Masalah Kesihatan Panduan Kesihatan Tips Tips Kesihatan

Rasa Kebas Di Hujung Jari Macam Dicucuk Jangan Ambil Mudah. Pakar Kongsi Mungkin Anda Sedang Ada Masalah Ginjal

Pemakanan yang bernutrisi dan seimbang amat penting bagi memastikan badan sihat dan kuat. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan pelbagai masalah seperti beguk, kekejangan otot, skurvi dan sebagainya. Badan kita merupakan indikator menunjukkan tahap kesihatan dalaman kita samada kita mendapat nutrisi yang cukup ataupun tidak. Oleh itu, jangan abaikan petanda-petanda fizikal yang dirasai oleh tubuh badan kerana […]

Anak Masalah Kesihatan Panduan Kesihatan Tips Tips Kesihatan

Benarkah Air Hujan Penyebab Sakit Kepala & Demam Selesema, Ini Penjelasan Doktor.

Benarkah Air Hujan Penyebab Sakit Kepala & Demam Selesema, Ini Penjelasan Doktor. | Sekarang Malaysia berada di musim monsun tengkujuh.Tidak hairanlah boleh dikatakan cuaca agak tidak menentu ketika ini termasuk hujan turun secara tiba-tiba. Malah hari Jabatan Mateorologi meramalkan hujan serta ribut petir akan melanda di kebanyakan negeri dan orang ramai diminta berhati-hati khususnya di […]

Tips Umum

Sebelum Korang Masuk Rumah Baru, Ini Senarai Bajet Lengkap Supaya Tidak Jadi Beban Hutang.

Siapa sahaja yang tidak teruja untuk pindah masuk ke rumah baru. Namun begitu, kos untuk permulaan masuk rumah baru boleh menjadi beban hutang yang baru jika seseorang itu gagal untuk menguruskannya dengan betul. Ikuti bebenang yang disediakan oleh @Sophiealyahya yang berkongsi info tentang bajet permulaan masuk ke rumah baru. Saya faham, kebanyakan yang beli rumah […]

Masalah Kesihatan Tips

Inilah 3 Sebab Aktiviti Bersenam Anda Tiada Hasil, Yang Nak Kurus Tu Take Note Ya!

Bagi mereka yang langsung tidak pernah tinggal aktiviti bersenam pasti mengharapkan result yang gempak. Iyalah, kalau setiap petang tidak lelah berjoging atau melakukan aktiviti regangan mesti ada sedikit perbezaan dari segi fizikal. Orang yang selalu bersenam kalau tak sebab nak memperbaiki kesihatan, mereka juga mahu menjaga bentuk badan dan berat badan yang seimbang. Tapi pernah […]