Suami Isteri

Inilah 12 Petanda Suami Sayang Isteri Macam BFF, Isteri Jangan Ambil Kesempatan Pula

12 Tanda Suami Sayang Isteri Macam BFF | Sebelum kahwin, bila dengan sahabat baik (BFF), selalunya kepala kita gila-gila. Bila sudah berumahtangga, mungkin kena ‘control‘ ayu sedikit. Malu dengan suami. Namun ada yang beruntung, suami dia pun tak berubah. Sama-sama saling melayan macam BFF. Apakah tanda suami sayang isteri macam BFF? Ini antara petanda suami […]

Suami Isteri

Wanita, Inilah Petanda Lelaki Sedang Mempermainkan Perasaanmu

Hari ini si dia bersikap seperti tiada apa terjadi di antara anda berdua, keesokkan harinya pula dia bersikap manis seakan mencintaimu sepenuh hatinya. Perubahan drastik ini tentunya membuatmu anda terfikir sama ada dia benar-benar mencintaimu atau tidak. Jangan biarkan hatimu terumbang – ambing, kenali segera sikapnya yang suka mempermainkan perasaan kamu. 1. Tidak pernah berterima […]

Suami Isteri

Tak Usah Mengeluh Kalau Isteri Minta Tolong, Suami Ni Seperti Pengganti Ayah Dia

Benarlah kan anak perempuan tetap menjadi ‘cinta hati’ seorang ayah walaupun dah berkahwin dan mempunyai kehidupan sendiri. Jika sebelum berkahwin, anak perempuan banyak bergantung pada ayahnya sendiri, selalu dimanjakan, rasa dilindungi, menjadi penyelesai segala masalah yang ada. Begitulah juga harapan isteri selepas berkahwin, berharap segala ‘perasaan’ tersebut di ambil alih oleh insan bernama suami. Suami […]

Suami Isteri

Kisah Insan Bergelar Suami, Susah Perit Dia Saja Yang Tahu. Gaji RM3000 Sebulan Habis Sekelip Mata

Suami dapat gaji bersih RM3,000.00 terus buat internet banking bayar: Bil air RM30.00. Duit rumah RM700.00 Duit kereta RM700.00 Bil telefon suami dan isteri RM200.00 Bil elektrik RM170.00 Ansuran motor kapcai RM150.00 Yuran Tuisyen anak RM150.00 Tukar RM150.00 duit pecah seringgit-seringgit untuk belanja sekolah anak anak untuk sebulan. Jumlah Keseluruhan Habis dibelanjakan RM2,250.00. Lalu berbekalkan […]

Suami Isteri

Allah Beri Jodoh Yang Kita Perlu Bukan Yang Kita Mahu

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah Yang Maha Esa. Dalam kehidupan ini, perlu ada impian dan perancangan. Jadi, tidak salah untuk mengatur perancangan yang memang diimpikan. Memilih jodoh tidak perlu terburu-buru. Tidak mengapa jika perlu selektif memilih calon isteri atau suami asalkan rumah tangga yang dibina mampu kekal hingga ke jannah. Sememangnya jodoh […]

Panduan Suami Isteri Petua Suami Isteri Tips Rumahtangga

4 Langkah Memujuk Pasangan Selepas Bergaduh Dari Sudut Psikologi

Sepanjang melayari bahtera rumah tangga, adalah menjadi satu kebiasaan ketidaksefahaman antara pasangan. Bak kata pepatah, sedangkan lidah dalam mulut pun tergigit, inikan pula kita sebagai manusia biasa. Pasti kadang kala akan berlakunya pergaduhan kecil. Namun saya percaya, sedikit pergaduhan dan perselisihan pendapat akan mematangkan kita dalam menjalani perhubungan sekaligus mengeratkan lagi kasih sayang sesama suami […]

Panduan Suami Isteri Petua suami isteri Suami Isteri

Rezeki Bukan Tentang Pandai Cari Duit, Tapi Jujur Pada Isteri. Siapa Sakitkan Isteri Hidupnya Tak Berkat

Biasa kita dengar dalam ceramah agama, Ustaz pernah menyebut “siapa sakitkan hati isteri memang Allah jadikan hidupnya tak berkat, tak berjaya”, kenapa tak berkat? Kerana wanita yakni isteri siang malam uruskan keluarga, mereka amanah dan anugerah Allah. Ustaz Ebit Lew, pendakwah terkenal di media sosial telah berkongsi kisah kejayaan seorang sahabatnya di instagram beliau. Rahsia […]

Masalah Suami Isteri Panduan Suami Isteri Suami Isteri

7 Pengorbanan Isteri Yang Encik Suami Selalu Terlepas Pandang

“Lambat balik lagi nampaknya suami aku hari ni… Dahlah anak tak sihat hari ni, banyak betul urusan di rumah yang tergendala.” Walaupun hidup serumah dan tidur sekatil, sebenarnya bukan semua yang dirasai oleh isteri dapat difahami oleh suami. Dalam diam, begitu banyak perjuangan dan pengorbanan seorang wanita bergelar isteri dihadapi dari hari ke hari. Mungkin […]

Masalah Keluarga Panduan Suami Isteri Suami Isteri Tips Rumahtangga

5 Sebab Jangan Duduk Serumah Dengan Mentua Atau Mak Ayah Lepas Berkahwin

“Faris, nanti lepas kahwin kau ajaklah isteri duduk dengan Mak Ayah ni. Rumah ni kan besar, semua barang dah ada. Lagipun nanti sunyi je bila tak ada orang…” Pilihan untuk tinggal bersama ibu bapa bagi pasangan yang baru kahwin mungkin dilihat sebagai sesuatu yang memudahkan. Dapat jimat bayar rumah sewa, semua barang keperluan pun dah […]