Masalah Suami Isteri

Berhati-hati, Inilah Tanda-Tanda Suami Sedang Memikirkan Wanita Lain

Ada banyak sebab lelaki mengakhiri hubungan mereka dengan wanita lain. Satu kajian mengatakan bahawa lelaki yang sudah berkahwin akan mempunyai hubungan su*lit kerana tidak bahagia dengan kehidupan perkahwinan mereka.

Menurut Familyshare, kira-kira 48 peratus lelaki mengaku hal tersebut adalah punca utama mereka curang atau mencari kepuasan dalam diri wanita lain. Bagaimana pula dengan isteri? Adakah ada cara untuk mengesan kesedihan hati suami?

Analisis hubungan anda dengan pasangan anda. Perhatikan jika dia melakukan enam perkara berikut ini yang merupakan tanda “ada yang lain” di hatinya.

Cintanya bersyarat

Pernahkah anda mempunyai ucapan seperti ini dalam perbualan harian anda: “Saya sayang awak, tapi… (isi dengan alasan si dia)”

Jika ucapan seperti ini tidak pernah diucapkan, ini bermakna anda tidak memenuhi kriteria memuaskan di matanya. Ada kalanya ada wanita lain yang lebih menarik.

Tidak Berkongsi Cerita

Jika dia tidak lagi berkongsi perasaan dan pendapatnya dengan anda, itu bermakna anda tidak dianggap sebagai pendengar yang baik. Berhati-hatilah, ini adalah bahaya yang besar. Dia akan mencari wanita lain yang bersedia mendengarnya.

Kerap Menonton Video Dewasa

Satu kajian membuktikan bahawa lelaki yang menonton po*rno*grafi terlalu banyak, cintanya berkurang untuk pasangan mereka. Po*rno*grafi juga merupakan “jalan keluar” untuk lelaki yang tidak merasai kepuasan dan memerlukan lebih banyak rangsangan. Dan ini bermakna suami anda lebih suka berpuas hati dengan wanita di paparan skrin dan bukan dengan anda.

Membandingkan Anda Dengan Wanita Lain

Jangan terkejut jika anda mula dibandingkan dengan wanita lain. Ya, anda tidak sempurna sebagai manusia, tetapi dia selalu mengesahkan kelemahan anda dan “buta” kepada kekuatan anda.

Tidak Berkongsi Aktiviti

Adakah dia berahsia setiap kali anda bertanyakan aktiviti hariannya? Dia cuba menyembunyikan aktiviti dan sering cuba menukar topik lain. Berhati-hati, ini bermakna sesuatu yang dia menyembunyikan.

Suami Mengutamakan Rakan

Apabila suami anda mula membantah dan meletakkan rakannya dahulu, itu adalah isyarat dia tidak lagi menjadikan anda keutamaannya. Mungkin dia lebih selesa bercerita dengan rakannya melebihi dari anda, tapi anda perlu kenali siapakah rakan suami sama ada lelaki atau perempuan. Kerap meluahkan perasaan pada pasangan lain jantina biasanya boleh mencetuskan perasaan lebih dari seorang kawan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

25 − = 18

error: Content is protected !!