Tips Kesihatan

Ramuan Ini Mampu Pulihkan Mata Dari Rabun Jauh

Mata adalah salah satu deria yang sangat penting, yang berfungsi untuk melihat. Namun saat ini, banyak sekali orang dewasa bahkan anak-anak yang bermasalah dengan deria penglihatannya.

Tentunya kita tidak ingin masalah tersebut berlarutan, lebih-lebih lagi jika deria penglihatan tersebut tidak berfungsi. Siapa pun tidak ingin mengalaminya, maka sebaiknya kita menjaga kedua mata kita.

 

Mulai dari kurang melihat skrin, baik smartphone dan gadget lainnya yang memancarkan radiasi. Anda juga boleh mencegah dengan memakan beberapa makanan yang akan membantu mengatasi masalah penglihatan, salah satunya lidah buaya.

Dipetik dari Healthy Food Team, seorang doktor mata terkenal di Rusia, sekaligus doktor bedah, mencadangkan ubat semulajadi ini untuk pengubatan glaukoma, gangguan penglihatan dan banyak masalah penglihatan lain.

Ubat semulajadi ini juga sangat sederhana dan mudah untuk disediakan. Anda hanya memerlukan beberapa bahan, di antaranya ialah lidah buaya, kenari, madu dan lemon. Bahkan orang yang telah menggunakan ubat semulajadi ini mengakui bahawa, ramuan ini adalah sebuah keajaiban.

Ramuan Ini Mampu Pulihkan Mata Dari Terus Rabun Jauh

Bahan-bahan yang diperlukan adalah: 100 gram jus lidah buaya, 500 gram kenari dihancurkan, 300 gram madu, dan jus lemon dari 3-4 buah lemon.

Lidah buaya

Kacang kenari / Wallnut

Madu

Lemon

Cara membuatnya adalah: masukkan semua bahan dalam blender dan lembutkan sampai sebati.

Doktor dari Rusia ini menyarankan, untuk menggunakan ramuan ini sebanyak tiga kali sehari sebanyak 1 sudu makan. Dan anggarkan 30 menit sebelum makan berat.

Untuk hasil maksima, makan secara teratur sehingga anda benar-benar merasakan manfaat dan perubahannya. Simpan ramuan ini di dalam peti ais , dan gunakannya tidak lebih dari tempoh 10 hari.

Catatan penting untuk membuat ramuan ini adalah, gunakan lidah buaya yang sudah berumur lebih dari 3 tahun.

Bahan-bahan alami ini tidak berbahaya dan memiliki kesan sampingan. Kita semua tahu, jika lidah buaya, kenari, madu, dan juga lemon kaya dengan kandungan zat yang sudah tidak diragukan lagi.

Prof Dr Muhaya 2017 – Boleh Ke Nak Pulihkan Rabun Jauh? #tanyadrmuhaya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!