Petua suami isteri

Isteri Jangan Rasa Bers4lah Untuk Minta Tolong Suami Bantu Buat Kerja Rumah

Mungkin disebabkan keegoan lelaki atau rasa bers4lah untuk meminta suami membuat itu ini, si isteri tetap setia melakukan segala kerja rumah hingga mengorbankan segala masa dan tenaganya. Sesekali bila disuruh dikatanya pula kita ni membebel. Inilah dilema yang selalu dirasai oleh kebanyakan wanita bergelar isteri. 5 SEBAB JANGAN RASA BERS4LAH MINTA SUAMI BUAT KERJA RUMAH […]

Petua suami isteri

Suami Tolong Rajin Ambil Gambar Isteri. Kenapa?

Perasan tak, kalau ada apa-apa perayaan atau event, si isterilah yang sibuk dengan kamera. Sekejap bergambar dengan orang itu, sekejap bergambar di tempat ini, banyak juga gambar yang diambil dari jauh. Bila dibelek-belek semula dalam album atau handphone, cuma ada sekeping dua saja gambar isteri. Itupun kebanyakannya gambar selfie si isteri sendiri atau gambar yang di’paksa’ […]

Petua suami isteri

Jom amalkan petua kuatkan jodoh hingga ke Jannah

Tiada orang yang impikan perceraian sebagai pengakhir hubungan suami isteri. Tapi apakah daya, jodoh terputus di tengah jalan. Bagaimana hendak kekalkan jodoh hingga ke jannah? Ikuti tip yang dikongsikan oleh Dato’ Dr. Haji Juanda Haji Jaya, Perunding Undang-undang Keluarga Islam. Kita pernah melihat orang yang gagal dalam percintaan, bahkan pu tus tunang dengan cara yang ke […]

Petua suami isteri

Jangan Berkira,Lelaki Ini Kongsi Sebab Kenapa Suami Perlu Beli Makeup Untuk Isteri

Sebagai suami kalau nak isteri sentiasa kelihatan cantik, belikan mereka barangan make up seperti perkongsian dari saudara Akhtar Syamir ini…Jom Baca Bagi saya, benda nie amat penting untuk menambah keyakinan isteri. Terutamanya isteri suri rumah yang terpaksa mengharapkan suami untuk membelinya. Boleh je kita sebagai suami memberi alasan yang benda ini semua membazir dan tidak perlu. Jika […]

Panduan Suami Isteri Petua suami isteri Tips Rumahtangga

Wahai Encik Suami, Ini 9 Tanda Isteri Anda Seorang Supermom

Masa baru pertama kali menguruskan anak, memang macam-macam perkara yang wanita mungkin struggle nak buat. Perasaan cemas, risau, dan resah silih berganti. Ini tak betul, itu tak betul. Ada saja perkara yang membuat mereka rasa ‘tak cukup bagus’. Apapun, naluri keibuan seorang isteri biasanya tentu akan menyerlah. Bak supermom, isteri anda kini mempunyai pelbagai jenis ‘bakat terpendam’ yang anda tak pernah tahu selama […]

Panduan Suami Isteri Petua suami isteri Suami Isteri

Rezeki Bukan Tentang Pandai Cari Duit, Tapi Jujur Pada Isteri. Siapa Sakitkan Isteri Hidupnya Tak Berkat

Biasa kita dengar dalam ceramah agama, Ustaz pernah menyebut “siapa sakitkan hati isteri memang Allah jadikan hidupnya tak berkat, tak berjaya”, kenapa tak berkat? Kerana wanita yakni isteri siang malam uruskan keluarga, mereka amanah dan anugerah Allah. Ustaz Ebit Lew, pendakwah terkenal di media sosial telah berkongsi kisah kejayaan seorang sahabatnya di instagram beliau. Rahsia […]

Petua suami isteri

Rupanya Kalau Isteri Demam Kuasa Penyembuhan Itu Allah Bagi Pada Tangan Suami

Bukan nak makan ubat sangat pun tapi bila kaum isteri demam dia cuma harapkan suami tersayang ambil berat tentangnya atau paling tidak temankan dia makan bersama.Itulah tandanya dia sangat dahagakan kasih sayang suami, nak suami belai dan mesej tanya khabar waktu dia sakit. Andai suami gagal uruskan sudut ini, maka berkecailah rasa cinta perlahan-lahan dan […]

Petua suami isteri Suami Isteri Tips Rumahtangga

4 Jenis Teknik Pelukan Ini Pasti Akan Menjamin Kebahagian Suami Isteri & Keluarga!

Apabila usia perkahwinan telah bertambah, kekuatan kasih sayang juga perlulah seiring dengan perkembangan perkahwinan tersebut. Kalau kita tengok situasi masyarakat Barat, makin tua makin romantis hubungan suami isteri atau kekeluargaan mereka. Malangnya bagi masyarakat kita, makin lama sudah berkahwin, makin kurang romantik dengan pasangan masing-masing. Macam mana tu? Oleh itu, apa kata anda amalkan 4 […]