Panduan Suami Isteri

4 Waktu Terbaik Untuk Suami Isteri Berpe lukan

Apabila usia perkahwinan telah bertambah, kekuatan kasih sayang juga perlulah seiring dengan perkembangan perkahwinan tersebut. Kalau kita tengok situasi masyarakat Barat, makin tua makin romantis hubungan suami isteri atau kekeluargaan mereka. Malangnya bagi masyarakat kita, makin lama sudah berkahwin, makin kurang romantik dengan pasangan masing-masing. Takkan time bercinta sahaja nak bersemut kan? NAK PE LUK […]

Panduan Suami Isteri

Suami Asyik Berkepit Dengan Handphone? Cuba 5 Teknik Ini

Setiap kali bercakap dengan suami boleh diibaratkan seperti bercakap dengan dinding bila mereka tengah leka main telefon bimbit. Entah apa yang dibuatnya sampai terlampau asyik dan langsung tidak mengendahkan keadaan sekeliling. Macam mana nak tarik perhatian suami supaya mereka tak terlampau fokus dengan gajet ni? Untuk para isteri, ini adalah 5 teknik yang anda boleh […]

Panduan Suami Isteri

Kenapa Surirumah Merupakan Pekerjaan Yang Mulia? Mesti Baca

Memang betul, surirumah ini hanya duduk di rumah dan ‘TIDAK BEKERJA’ secara rasminya dengan majikan. Bila tak kerja, tak dapat duit. Bila tak dapat duit, surirumah dianggap tidak menyumbang kepada ekonomi keluarga. Apa kata anda? TAHUKAH ANDA PEKERJAAN SURIRUMAH BOLEH MENCECAH ‘GAJI’ 30K SEBULAN? Menurut tinjauan Salary.com yang dilaporkan oleh FORBES, seorang ibu surirumah sekurang-kurangnya […]

Panduan Suami Isteri Tips Tips Rumahtangga Tips Suami Isteri

10 Tips Untuk Menyayanginya Pasangan Sehingga Ke Hujung Nyawa

1.Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan.  Jika anda meletakkan sesuatu hubungan berdasarkan perasaan, ia hanya akan gagal kerana perasaan senantiasa berubah dari masa ke kemasa. 2. Sayangi dia seadanya.  Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sebenarnya seorang yang istimewa dan biarkan dianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk […]

Masalah Penceraian Panduan Suami Isteri Suami Isteri

Inilah Hak Hak Wanita Selepas Berlaku Penceraian

HAK-HAK WANITA SELEPAS BERLAKU PERCERAIAN 1. Nafkah Eddah “Dan jika mereka (isteri yang telah ditalak) itu sedang hamil, maka berikalah kepada mereka nafkahnya hingga mereka bersalin kemudian jika mereka menyusukan anak-anakmu maka berikanlah mereka upahnya” (At-Talak : 6) Seksyen 60 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Pulau Pinang) 2004 : Kuasa Mahkamah memerintah nafkah bagi isteri, dan […]

Panduan Suami Isteri Suami Isteri Tips Rumahtangga

Inilah Hukum Mertua Bawa Isteri Keluar Tanpa Izin Suami. Ramai Pandang Remeh!

Kehidupan rumah-tangga bukan semata-mata satu tuntutan atau Sunnah Rasulullah S.A.W, malah ia adalah merupakan satu medan untuk kita belajar lebih menghargai dan mensyukuri nikmat dari Allah. SOALAN : Apa hukum mertua membawa pulang isteri ke rumah mereka, sedangkan suami tidak memberi izin, ini kerana cuma pergaduhan kecil. JAWAPAN : Alhamdulillah, segala puji bagi Allah SWT […]

Panduan Suami Isteri

Doktor Ni Kongsi Ilmu Tentang Pil Perancang Keluarga. Bukan Nak Jarakkan Hamil Je

Perkongsian daripada doktor ni memang banyak manfaatnya, mengupas secara detail tentang pengambilan pil perancang keluarga. Nak tambah ilmu tentang itu, jom semak artikel penuh ini. Apa jua ubat dan kaedah rawatan mesti ada baik dan buruknya. Makan paracetamol pun boleh ada kesan sampingan yang buruk. Doktor yang merawat yang bertanggungjawab membuat pertimbangan jika sesuatu ubat […]

Panduan Suami Isteri

Alhamdulillah, Kawan Sampai Kahwin. Janggal Lepas Kahwin Nak Panggil Apa?

Jodoh pertemuan, ajal maut semuanya ditentukan olehNya. Kita hanya melaksanakan apa yang Dia rancang.Bagi pasangan merpati sejoli ini, mereka yang awalnya hanya berkawan, siapa sangka mereka akhirnya bergelar suami isteri. Kisah pasangan yang dikenali sebagai Zati Zaini dan pasangannya Ammar Azlan yang telah diijabkabulkan baru-baru ini. Apa yang menariknya, caption yang dimuat naik di laman […]

Panduan Suami Isteri

Sekufu Itu Penting,Kalau Isteri Jadi Bos, Suami Jangan Lupa Beri Nafkah Ya.

Dewasa ini ramai wanita yang dilihat mempunyai status pendidikan yang lebih tinggi berbanding lelaki. Justeru itu, ada dalam sesebuah perkahwinan, sang isteri mempunyai jawatan atau pangkat yang lebih tinggi daripada suami. Apakah keadaan ini akan membuatkan suami selaku ketua keluarga tercabar dengan kedudukan suri hatinya? Bagaimanakah untuk mengekalkan keharmonian rumahtangga jika ini yang berlaku? Ikuti […]

Panduan Suami Isteri

Bernikah Itu Mudah Tetapi Nak Dapatkan Pasangan Yang Dapat Bantu Tingkatkan Iman Itu Payah

Keinginan untuk berkahwin adalah fitrah manusia, yang bererti sifat pembawaan manusia sebagai makhluk Allah. Setiap manusia yang sudah dewasa dan sihat fizikal dan rohaninya, pasti memerlukan teman hidup yang berlainan jenis. Teman hidup yang dapat memenuhi keperluan biologi yang boleh dicintai dan mencintai, yang dapat mengasihi dan dikasihi, yang boleh diajak bekerja sama untuk mewujudkan […]