Panduan Suami Isteri

Urusan Suami Nescaya Akan Dipermudahkan Jika Suami Jaga Hati Isteri

Bila sudah berkahwin, maka bertambahlah tanggungjawab kita sebagai suami. Jika dulu hanya untuk ibubapa tapi sekarang kena jaga hati isteri dan anak anak yang akan lahir. Kepercayaan dan kejujuran sangat penting mengekalkan kebahagiaan. Bagi aku simple je, isteri ni kalau sekali kau dah kantoi buat hal belakang dia, confirm kau dah tak ada muka. Bukan […]

Panduan Suami Isteri

Isteri Jan gan Manjakan Suami Sangat. Ini Sebabnya

Saya sangat kagum melihat wanita yang masih mampu me’raja’kan semua kaum lelaki di dalam rumah. Makan dihidangkan, air basuh tangan dihulurkan, nasi dicedokkan, air minum dituangkan. Fuh, pendek kata semuanya disediakan di depan mata, cuma makan sahaja yang tidak disuapkan. Selepas makan, pinggan sekadar ditinggalkan atas meja. Bangunlah masing-masing meninggalkan meja berselerak. Termangulah kaum wanita […]

Panduan Suami Isteri Tip Agama

Amalkan 6 Doa Ini Ketika Mengandung, Anak Akan Membesar Menjadi Orang Bukan Hantu

Waktu hamil ibu bukan saja perlu jaga makan. Emosi dan kerohanian juga perlu dipertingkatkan agar bayi yang dikandungkan boleh membesar dalam perut dengan tenang dan sihat emosinya. Pesanan yang dikongsikan oleh Puan Tohirah Sufi, Pengasas Rumah Anak Yatim & Miskin Dynasti ini boleh dijadikan panduan buat ibu yang sedang hamil. Ada jiran datang nak hantar […]

Panduan Suami Isteri

Ini 7 Sebab Wanita Sangat Busy Bila Sudah Bergelar Ibu

Pada hari pertama bayi dilahirkan, tentulah kebanyakan kita berasa teruja dan begitu gembira dengan kehadiran mereka. Mungkin tak ramai yang menyangka bahawa memikul tanggungjawab sebagai seorang ibu boleh menjadi sebuah pengalaman yang meme natkan. Setelah beberapa ketika, kita mula berasa ‘sun yi’ dan seolah-olah keseorangan, sedangkan kita sentiasa didampingi oleh anak-anak dan pasangan. Perasaan ini […]

Panduan Suami Isteri

Mak Ayah Memang Tak Kisah Jaga Anak Kita, Tapi Sanggupkah Kita Menyusahkan Mereka?

Zaman sekarang ini, lelaki perempuan dah bekerja. Disebabkan itu, isu penjagaan anak menjadi suatu cabaran bagi mereka yang tidak mempunyai banyak pilihan. Ada juga yang fobia dan memang jenis tak percaya pada orang luar untuk jagakan anak. 5 SEBAB JANGAN ‘SUSAHKAN’ MAK AYAH SEBAGAI PENGASUH ANAK KITA Tak dinafikan sesetengah orang tua memang tak kisah […]

Panduan Suami Isteri

4 Waktu Terbaik Untuk Suami Isteri Berpe lukan

Apabila usia perkahwinan telah bertambah, kekuatan kasih sayang juga perlulah seiring dengan perkembangan perkahwinan tersebut. Kalau kita tengok situasi masyarakat Barat, makin tua makin romantis hubungan suami isteri atau kekeluargaan mereka. Malangnya bagi masyarakat kita, makin lama sudah berkahwin, makin kurang romantik dengan pasangan masing-masing. Takkan time bercinta sahaja nak bersemut kan? NAK PE LUK […]

Panduan Suami Isteri

Suami Asyik Berkepit Dengan Handphone? Cuba 5 Teknik Ini

Setiap kali bercakap dengan suami boleh diibaratkan seperti bercakap dengan dinding bila mereka tengah leka main telefon bimbit. Entah apa yang dibuatnya sampai terlampau asyik dan langsung tidak mengendahkan keadaan sekeliling. Macam mana nak tarik perhatian suami supaya mereka tak terlampau fokus dengan gajet ni? Untuk para isteri, ini adalah 5 teknik yang anda boleh […]

Panduan Suami Isteri

Kenapa Surirumah Merupakan Pekerjaan Yang Mulia? Mesti Baca

Memang betul, surirumah ini hanya duduk di rumah dan ‘TIDAK BEKERJA’ secara rasminya dengan majikan. Bila tak kerja, tak dapat duit. Bila tak dapat duit, surirumah dianggap tidak menyumbang kepada ekonomi keluarga. Apa kata anda? TAHUKAH ANDA PEKERJAAN SURIRUMAH BOLEH MENCECAH ‘GAJI’ 30K SEBULAN? Menurut tinjauan Salary.com yang dilaporkan oleh FORBES, seorang ibu surirumah sekurang-kurangnya […]

Panduan Suami Isteri Tips Tips Rumahtangga Tips Suami Isteri

10 Tips Untuk Menyayanginya Pasangan Sehingga Ke Hujung Nyawa

1.Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan.  Jika anda meletakkan sesuatu hubungan berdasarkan perasaan, ia hanya akan gagal kerana perasaan senantiasa berubah dari masa ke kemasa. 2. Sayangi dia seadanya.  Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sebenarnya seorang yang istimewa dan biarkan dianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk […]