Masalah Kesihatan Panduan Kesihatan Tips Tips Kesihatan

Rasa Kebas Di Hujung Jari Macam Dicucuk Jangan Ambil Mudah. Pakar Kongsi Mungkin Anda Sedang Ada Masalah Ginjal

Pemakanan yang bernutrisi dan seimbang amat penting bagi memastikan badan sihat dan kuat. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan pelbagai masalah seperti beguk, kekejangan otot, skurvi dan sebagainya. Badan kita merupakan indikator menunjukkan tahap kesihatan dalaman kita samada kita mendapat nutrisi yang cukup ataupun tidak. Oleh itu, jangan abaikan petanda-petanda fizikal yang dirasai oleh tubuh badan kerana […]

Anak Masalah Kesihatan Panduan Kesihatan Tips Tips Kesihatan

Benarkah Air Hujan Penyebab Sakit Kepala & Demam Selesema, Ini Penjelasan Doktor.

Benarkah Air Hujan Penyebab Sakit Kepala & Demam Selesema, Ini Penjelasan Doktor. | Sekarang Malaysia berada di musim monsun tengkujuh.Tidak hairanlah boleh dikatakan cuaca agak tidak menentu ketika ini termasuk hujan turun secara tiba-tiba. Malah hari Jabatan Mateorologi meramalkan hujan serta ribut petir akan melanda di kebanyakan negeri dan orang ramai diminta berhati-hati khususnya di […]

Masalah Kesihatan Panduan Kesihatan Petua Tips Romantik

Pernah Tengok Benjolan Di Tangan Atau Kaki Seperti Ini? Rasa Pelik & Risau Sila Baca

Kemunculan benjolan di tangan atau kaki pastinya mengundang rasa tidak selesa dalam kalangan individu, terutamanya bagi golongan wanita meskipun saiz benjolan tidak terlalu besar. Selain kelihatan pelik dan hodoh, individu pasti menyangka benjolan tersebut berkemungkinan terjadi disebabkan oleh serangan penyakit yang serius. BAHAYA ATAU TIDAK BENJOLAN DI TANGAN ATAU KAKI? Bagaimanapun, menurut Pakar Perundingan Bedah […]

Panduan Kesihatan

Sakit Bersalin Bukan Main-Main. Doktor Kongsi Pentingnya Ambil Suntikan Epidural

Epidural tu apa doktor?” Mungkin ramai dalam kalangan wanita khususnya ibu yang baru pertama kali bakal melahirkan anak masih kurang pengetahuan tentang epidural injection. Suntikan ini selalunya akan diberikan kepada ibu yang bakal bersalin untuk mengurangkan rasa sakit bersalin. Suntikan ini dimasukkan melalui suntikan di tulang belakang badan. Ngeri pun ada kan? Namun, ada juga […]

Panduan Kesihatan

Hati Dan Buah Pinggang Model Muslimah Rosak Akibat Minum Supplement Kopi Kurus

Artikel ini ditulis oleh Dr. Rafidah Abdullah di laman Facebook milik beliau. Beliau merupakan seorang Nephorolist iaitu doktor pakar khusus dalam penjagaan dan merawat penyakit buah pingg4ng. Bila cantik luaran yang terlalu dikejar, habis rosak organ dalaman! Terlalu kerap kita mendengar cerita seperti ini. Ini menjadi cantik luaran, tak kisah lah pada paras rupa atau […]

Panduan Kesihatan

Bayi Kerap Tidur Boleh Terdedah Dengan Demam Kuning? Ini Tips Untuk Kejutkan Bayi Agar Menyusu

Jaundis atau demam kuning biasa berlaku pada bayi baru lahir. Walaupun kebanyakannya tidak serius, namun ia tentu sekali boleh membuat ibu risau. Selagi kadar bilirubin dalam darah masih terkawal, selalunya doktor akan suruh ibu-ibu pantau keadaan anak di rumah. Bilirubin inilah yang menyebabkan kuning dan ia dihasilkan daripada pemecahan sel darah merah. Ia kemudian diproses di dalam […]

Panduan Kesihatan

Maksud Sebenar Bintik-Bintik Merah Pada Jari Tangan Anda

RAMAI orang jari kadang-kala kelihatan seperti ada bintik-bintik kecil, bintik-bintik ini tidaklah besar, jarang kita dapat memerhatikan bintik-bintik seperti ini, akan tetapi sebenarnya bintik bintik seperti inilah yang perlu diberi perhatian wajar. Bintik-bintik kecil pada jari boleh menunjukkan penyakit yang ada dalam tubuh badan kita, dan turut boleh menunjukkan apabila tubuh kita terdapat banyak racun. […]

Panduan Kesihatan

Lelaki Kongsi Tip Joging Cara Slow & Betul, Elak Cepat Penat & Tapak Kaki Sakit

Semua orang suka aktiviti joging. Tapi yang buat kita patah semangat nak joging, bila badan cepat penat dan tapak kaki sakit. Sudahnya, hasrat nak teruskan joging tak kesampaian. Bagi mengelakkan anda putus asa ketika melakukan aktiviti joging ini, seorang pengguna bernama WehPaih berkongsi di laman Twitternya tip untuk anda mulakan joging cara perlahan dan betul untuk mengelakkan cepat […]