Masalah Suami Isteri

Bila Isteri Tidak Macam Dulu Disinilah Suami Diuji Dengan Berat

Diantara kerisauan yang timbul dalam kalangan wanita-wanita apabila usia mereka semakin meningkat ialah kecantikan dan dalam masa yang sama berkorban untuk menghasilkan zuriat buat suami dan keluarga. Ya, memang benar kecantikan itu sesuatu yang indah untuk ditatap. Tapi apakan daya, itu sudah lumrah manusia – akan hilang kecantikan apabila usia semakin meningkat. Namun buat suami, […]

Masalah Suami Isteri

Berkali-kali Dicurangi Suami, Mungkin Ini Sebabnya Mengapa Isteri Tetap Memaafkan

Kisah pasangan curang bukan lagi perkara asing di kalangan isteri. Lantas ramai yang memilih untuk keluar daripada perkahwinan itu dengan alasan tidak dapat memaafkan kecurangan suami. Namun, ada juga yang tetap bertahan. Kenapa ye? Ikuti kupasan daripada Dr. Syed Yusainee Yahya, Relationship Coach daripada Promind training And Consultation, yang juga kolumnis ruangan Nota Untuk Isteri […]

Masalah Suami Isteri

Isteri Sekarang Lebih Ramai Alami Tekanan Jiwa Akibat Suami Suka Main Phone

Wahai suami yang asyik dengan telefon, anda hanya perlu masa 1 minit (atau kurang) untuk terlepas momen indah dan istimewa yang tercipta di antara isteri dan anak-anak. Percayalah, anda – suami asyik dengan handphone akan terlepas semua momen indah yang anda tak jangka ini. Anda perasan tak bagaimana anak perempuan anda itu ternanti-nanti perhatian dari […]

Masalah Suami Isteri

Isteri, Berhentilah Menjadi Hamba Suami. Ini Beza Antara Taat Dengan Hamba Kepada Suami

Rumah tangga yang bahagia adalah rumah tangga dimana suami dan isteri hidup saling melengkapi. Bukan cuma sebelah pihak menjadi tongkat kepada sebelah pihak yang lain kan. Suami melaksanakan tanggungjawabnya dengan sempurna dan si isteri juga turut melakukan perkara yang sama. Barulah boleh kekal hidup bersama-sama sehingga ke akhir hayat. Paling penting, jangan sesekali si suami […]

Masalah Suami Isteri Panduan Suami Isteri Suami Isteri

7 Pengorbanan Isteri Yang Encik Suami Selalu Terlepas Pandang

“Lambat balik lagi nampaknya suami aku hari ni… Dahlah anak tak sihat hari ni, banyak betul urusan di rumah yang tergendala.” Walaupun hidup serumah dan tidur sekatil, sebenarnya bukan semua yang dirasai oleh isteri dapat difahami oleh suami. Dalam diam, begitu banyak perjuangan dan pengorbanan seorang wanita bergelar isteri dihadapi dari hari ke hari. Mungkin […]

Masalah Suami Isteri Suami Isteri

Wahai Suami, Ini 5 Situasi Yang Menguji Kesetiaan Anda Terhadap Isteri

Awal perkahwinan, semuanya terasa indah. Sampailah satu masa kita diuji dengan kesulitan demi kesulitan sebagai pasangan. Ada yang berpendapat, dengan cabaran inilah hubungan dalam rumah tangga akan benar-benar teruji, terutamanya dari pihak lelaki. Sebaliknya apabila ujian ini diharungi dengan positif, tidak mustahil hubungan anda akan menjadi bertambah kukuh. Sebagai suami, berikut adalah beberapa keadaan yang […]

Masalah Keluarga Masalah Suami Isteri

7 Sebab Ramai Perempuan Rasa ‘Tak Berkembang’ Lepas Berkahwin

“Aduh letihnya hari ni… Kadang-kadang buat benda yang sama bosan juga. Tapi nak buat macam mana, dah tanggungjawab. Ada terfikir juga nak buat benda baru, rasa ‘tak berkembang’ je otak ni…” Sebagai orang perempuan, sukar kita menyangkal bahawa perkahwinan sedikit sebanyak akan mengubah kehidupan kita. Biasanya, wanita lebih terikat dengan beberapa kekangan yang tidak begitu […]

Masalah Suami Isteri Suami Isteri Tips Rumahtangga Tips Suami Isteri

Si Isteri Perlu Cuba 5 Teknik Ini Jika Suami 24 Jam Asyik ‘Melekat’ Dengan Telefon Bimbit

Setiap kali bercakap dengan suami boleh diibaratkan seperti bercakap dengan dinding bila mereka tengah leka main telefon bimbit. Entah apa yang dibuatnya sampai terlampau asyik dan langsung tidak mengendahkan keadaan sekeliling. Macam mana nak tarik perhatian suami supaya mereka tak terlampau fokus dengan gajet ni? Untuk para isteri, ini adalah 5 teknik yang anda boleh […]