Masalah Keluarga Panduan Suami Isteri Suami Isteri Tips Rumahtangga

5 Sebab Jangan Duduk Serumah Dengan Mentua Atau Mak Ayah Lepas Berkahwin

“Faris, nanti lepas kahwin kau ajaklah isteri duduk dengan Mak Ayah ni. Rumah ni kan besar, semua barang dah ada. Lagipun nanti sunyi je bila tak ada orang…” Pilihan untuk tinggal bersama ibu bapa bagi pasangan yang baru kahwin mungkin dilihat sebagai sesuatu yang memudahkan. Dapat jimat bayar rumah sewa, semua barang keperluan pun dah […]

Masalah Keluarga Masalah Suami Isteri

7 Sebab Ramai Perempuan Rasa ‘Tak Berkembang’ Lepas Berkahwin

“Aduh letihnya hari ni… Kadang-kadang buat benda yang sama bosan juga. Tapi nak buat macam mana, dah tanggungjawab. Ada terfikir juga nak buat benda baru, rasa ‘tak berkembang’ je otak ni…” Sebagai orang perempuan, sukar kita menyangkal bahawa perkahwinan sedikit sebanyak akan mengubah kehidupan kita. Biasanya, wanita lebih terikat dengan beberapa kekangan yang tidak begitu […]

Masalah Keluarga Masalah Kesihatan Masalah Suami Isteri Suami Isteri

Stress Uruskan Rumahtangga, Tak Ramai Suami Sanggup Tahan

Bila isteri mulai stress atau didalam tekanan, tak kiralah atas urusan ditempat kerja mahupun urusan rumahtangga suami patut rasa susah hati.Suami kena ambil berat bila isteri menunjukkan tanda-tanda nak stress. Bukan apa, bahaya bila isteri mulai stress ni, kerana secara tidak langsung ia akan mempengaruhi kesihatan dan kecantikan dalaman mahupun luaran seorang isteri. Para suami […]

Masalah Keluarga Panduan Suami Isteri Suami Isteri Tips Tips Suami Isteri

Jangan Lupa Untuk Amalkan 4 Perkara Ini Jika Mahu Rumah Tangga Terhindar Dari Perceraian

Salah seorang kawan menanyakan kepada saya untuk berkongsi rahsia agar pernikahan kita sakinah, mawadah, warahmah dan terhindar dari yang namanya Perceraian. Saya jawab : “TERBUKA“ Kawan saya itupun terpingga-pingga, sambil bertanyakan apakah maksud sebenar? “Ya Terbuka dengan pasangan kita dalam berbagai hal, Insya Allah pernikahan kita semakin Sakinah, Mawadah, Warahmah dan terhindar dari yang namanya […]

Masalah Keluarga

Wahai Ibu, Inilah 7 Tanda Anda Sebenarnya Stres. Tak Perlu Paksa Diri

Setiap ibu adalah supermom. Maka, letih dan stres boleh dikatakan sebahagian daripada lumrah kehidupan. Tapi kadangkala, kita tak menyedari betapa tertekannya kita setelah sekian lama mengabaikan kepentingan diri. Kalau ianya berterusan, ia boleh menjejaskan kesihatan dan memberi kesan jangka masa panjang. Pelbagai kajian yang dilakukan oleh saintis mendapati bahawa ibu-ibu yang stres sukar untuk mengasuh anak secara positif. […]

Kisah Penceraian Masalah Keluarga Masalah Penceraian Masalah Suami Isteri

9 Golongan Suami Yang Isteri Dibenarkan Memohon Cerai

Apabila kita bercerita berkenaan wanita minta cerai, pasti akan yang mengatakan yang ada hadis menyebut,” wanita yang meminta cerai suami, tidak akan bau syurga.” Ramai mempunyai salah tanggapan perkara tersebut kerana pendapat tersebut sebenarnya hanya terpakai apabila seorang isteri meminta suami menceraikan dia tanpa alasan dan sebab. Jadi, adakah isteri dibenarkan memohon cerai dari suami […]

Masalah Keluarga

Berhati-Hati, Hanya Dengan Gambar Sahaja Ahli Keluarga Ini Menjadi Mangsa Sihir

Seringkali diingatkan agar berpada-pada apabila berkongsi gambar atau kebahagiaan diri di media sosial kerana mungkin ada segelintir individu yang tidak menyenangi apa yang dinikmati oleh anda. Akibatnya? Ia boleh membawa kepada penyakit Ain. Viral di media sosial perkongsian dari wanita ini agak mengerunkan netizen kerana gambar tersebut dipenuhi dengan ayat-ayat yang membawa kepada kebinasaan. Berhati-hati […]

Masalah Keluarga

Info Buat Kaum Suami. Ketahui 5 Dilema Isteri Yang Ramai Suami Tidak Pernah Ambil Tahu

Kadangkala suami terlupa, isteri walaupun sudah lebih 10 tahun hidup bersama dia masih mahu suami memanjakannya. Dia mahu suami sesekali menyuap makannya, memotongkan kuku kaki, tangannya, menggosok tubuhnya ketika mandi. Dan semua itu, jarang sekali dapat diperoleh selepas melepasi fasa kematangan rumah tangga. Ya, mungkin suami lupa untuk melakukan semua itu. Kerana fikir suami, isterilah […]

Masalah Keluarga

Dulu Kuat Melenting & Panas Baran, Sekarang Lebih Bijak Kawal Emosi

Meskipun lebih sinonim dengan lelaki, namun wanita juga tidak terkecuali memiliki sifat kuat melenting dan panas baran ini. Perasaan amarah dan emosi yang tidak terkawal ini boleh mengakibatkan hati dan perasaan orang yang kita sayang terluka. Lebih-lebih lagi apabila telah bergelar isteri dan ibu. Seringkali, selepas amarah dilepaskan tanpa atau separa sedar pada anak-anak mahupun […]

Anak Masalah Keluarga Petua Petua suami isteri Tips IbuBapa

Ketahui 37 Tabiat Ibubapa Memberi Kesan Buruk Terhadap Perangai Anak

Apakah anda mula merasa susah mengawal tingkah laku anak anda? Apakah anda dan pasangan sering tidak sefahaman dalam mendidik anak anak? Apakah anak anda sering merengek dan memaksa untuk menuruti kemahuannya? Apakah anak anda sering bergaduh antara satu sama lain? Apakah anda susah hati kerana anak anda selalu menonton tv atau bermain PS? Jika ada […]