Masalah Keluarga

Sanggup jaga hati mertua, tapi hati ibu kandung dan ayah sendiri terluka dan terabai.

Assalamualaikum terima kasih banyak jika post ini disiarkan. Kisah ni saya cerita untuk jadikan tauladan bersama. Biasa kita dengar ibu bapa mertua banyak cerewet dan pelbagai. Namun, sebenarnya ada dikalangan mereka menganggap anak menantunya sama seperti anaknya sendiri. Saya ada seorang adik lelaki yang sudah berkahwin dan dipersetujui oleh ibu bapa saya sendiri walaupun pada […]

Masalah Keluarga

Isteri disentuh suami, puncanya sebab suami marah ada kawan lelaki zaman sekolah komen dekat post fb isteri.

Assalamualaikum min. first time mengadu kat sini. sebab aku dah tak tau nak luah pada siapa. nak post di fb takut mengaibkan sebab orang tau aku sape. nak cerita pada seseorang aku tak nak. Tak nak menyusahkan dan mengaibkan suami aku. Semalam aku disakiti pada bahagian muka, kepala dan dipinggul berkali-kali. Puncanya sebab dia marah […]

Masalah Keluarga

Ini 7 Pengorbanan Isteri Yang Suami Sering Terlepas Pandang

Walaupun hidup serumah, sebenarnya bukan semua yang dirasai oleh isteri dapat difahami oleh suami. Dalam diam, begitu banyak perjuangan dan pengorbanan seorang wanita bergelar isteri dihadapi dari hari ke hari. Mungkin rasa bersalah untuk meluahkannya, atau mungkin juga tidak mahu membebankan suami. Berikut adalah antara pengorbanan isteri yang tidak wajar dipandang remeh oleh suami. 7 […]

Masalah Keluarga

Kalau Boleh Lepas Kahwin Tolong Cari Rumah Sendiri Walaupun Sempit. Ini 5 Sebabnya

Pilihan untuk ting gal bersama ibu bapa bagi pasangan yang baru kahwin mungkin dilihat sebagai sesuatu yang memudahkan. Dapat jimat bayar rumah sewa, semua barang keperluan pun dah sedia ada. Tak payah su sah-su sah lagi nak beli dapur masak, perabot, katil, dan sebagainya. Walaubagaimanapun, fikirkan sehabis-habisnya sebelum anda bertindak membawa pasangan ting gal serumah […]

Masalah Keluarga

Awas, Ini 5 Situasi Yang Akan Menguji Kesetiaan Suami Terhadap Isteri. Ramai Suami Kecundang.

Awal perkahwinan, semuanya terasa indah. Sampailah satu masa kita diuji dengan kesulitan demi kesulitan sebagai pasangan. Ini 5 situasi yang menguji kesetiaan suami terhadap isteri. Ada yang berpendapat, dengan cabaran inilah hubungan dalam rumah tangga akan benar-benar teruji, terutamanya dari pihak lelaki. Sebaliknya apabila ujian ini diharungi dengan positif, tidak mustahil hubungan anda akan menjadi […]

Masalah Keluarga

Walaupun Berg4duh, Suami Isteri Jangan Sesekali Ti dur Ber4singan

Senario ini mungkin boleh dikatakan biasa kita tengok dalam drama Melayu. Tapi hakikatnya, semakin ramai pasangan yang mula ti dur ber4singan walaupun bukannya sebab berg4duh. Bahkan, laporan The Telegraph mendedahkan bahawa pasangan mula ti dur bera4ingan selepas tempoh 3 tahun setengah berkahwin. 5 SEBAB SUAMI ISTERI JANGAN TI DUR BER4SINGAN Ada yang rasa tak selesa […]

Masalah Keluarga

Masalah Akan Datang Bila Ada Orang Lain Dalam Kehidupan Suami Isteri, Siapakah Mereka?

Kita tak pernah jemput orang lain dalam rumah tangga, tetapi kalau Allah nak bagi ujian tetap kena hadap dan bersabar. Nak-nak pula kalau ‘orang lain’ yang muncul itu memang golongan tersayang dalam keluarga. Allah… bukan senang nak jaga hubungan suami isteri. Dan lagi berbisa andai orang asing itu adalah PENGACAU RUMAH TANGGA. Jangan cepat melatah, […]

Masalah Keluarga

Dapat Suami Jenis Pendiam Itu Satu Anugerah Atau Dugaan? Isteri Cuba Komen Sikit

Setiap hari isteri beriya sambut suami, tetapi bila buka pintu suami tak banyak cakap. Muka pun masam mencuka. Agak-agak, apa yang isteri rasakan dan fikir pasal suami? Haaa… sudahnya isteri membuat andaian. Suami dah berubah hati, diri tak lagi disayangi dan bermacam-macam hasutan negatif singgah di pelupuk hati. Akhirnya bergaduhlah suami isteri. Hilang sudah rindu […]

Masalah Keluarga Tips Rumahtangga

Elak 4 Perkara Yang Boleh Merosakkan Rumah Tangga Anak

Tanggungjawab ibu bapa adalah mendidik dan memelihara anak-anak dengan penuh kasih sayang. Tanggungjawab menjaga anak perempuan adalah di bawah tanggungjawab bapa, selagi mana perempuan tersebut belum berkahwin. Apabila sudah berkahwin, maka tanggungjawab menjaga dan memelihara seorang perempuan itu terletak sepenuhnya pada suami. Dalam Islam, walaupun sudah berkahwin, tanggungjawab no 1 seorang lelaki dan suami itu […]

Masalah Keluarga Panduan Suami Isteri Suami Isteri Tips Rumahtangga

5 Sebab Jangan Duduk Serumah Dengan Mentua Atau Mak Ayah Lepas Berkahwin

“Faris, nanti lepas kahwin kau ajaklah isteri duduk dengan Mak Ayah ni. Rumah ni kan besar, semua barang dah ada. Lagipun nanti sunyi je bila tak ada orang…” Pilihan untuk tinggal bersama ibu bapa bagi pasangan yang baru kahwin mungkin dilihat sebagai sesuatu yang memudahkan. Dapat jimat bayar rumah sewa, semua barang keperluan pun dah […]