Kisah Rumahtangga

Lebih 7 tahun hidup susah bersama suami. Apabila Senang akhirnya Suami mahu kahwin lain

Bercinta dan kemudian berkahwin perkara biasa yang dilalui setiap insan. Tetapi untuk mengekalkan kesetiaan sehingga ke akhir hayat bukanlah satu perkara yang mudah. Isu cur4ng sering terjadi dalam kalangan pasangan baik suami atau isteri. Tetapi ada yang sanggup memaafkan perbuatan pasangan dan menerima segala yang berlaku demi kerana ingin mempertahankan mahligai perkahwinan yang telah dibina. […]

Kisah Rumahtangga

Takde Anak Nanti Laki Kau Cari Lain, Kau M4ndul Habislah Kena Cerai

Betapa peritnya ujian bila masih tidak memiliki zuriat sendiri walaupun telah bertahun-tahun mendirikan rumahtangga. Lebih perit apabila menerima pelbagai kata-kata nista dan cemuhan daripada orang sekeliling yang tidak sensitif dan tidak memahami. Lukanya cukup pedih bagai dihiris sembilu. Jemput baca perkongsian kisah benar ini semoga menjadi panduan dan pesanan buat kita dalam menuturkan kata-kata. Assalamualaikum […]

Kisah Rumahtangga

Kalau Tak Sedia Jaga Anak Berderet, Bawa Bincang Suami Isteri

Sebelum berangan nak anak berderet, fikir dulu bab persediaan mental dan fizikal suami isteri. Memang isteri yang melahirkan anak, tetapi nak jaga dan mendidik anak tak boleh sebelah pihak. Jadi nasihat dari saudara Mizan Dzai ini ada benarnya, nak tengok isteri macam dah tak cukup nafas menjaga anak-anak, suami kena lah tolong. Nah, hadam dulu perlaham-lahan. Fasa […]

Kisah Rumahtangga Panduan Suami Isteri Tips

3 Cara Hadapi Masalah Suami Hilang Sumber Pendapatan

Apabila suami hilang kerja Hidup ini penuh dengan dugaan. Satu saat anda bahagia. Satu saat pula anda dapat khabar suami dibuang kerja atau suami tak berpendapatan. Ya Allah! Apa nak buat? Kes pengangguran atau individu dibuang kerja memang semakin meningkat sekarang. Ia adalah satu pengalaman yang sangat memberikan tekanan. Tapi jangan risau wahai isteri dan […]

Kisah Rumahtangga

Dalam Tak Sedar, Benda Remeh Ini Selalu Kita Buat, Ibu Ayah Kena Ada Rasa Malu Depan Anak

Kita sudah terbiasa dengan hubungan kekeluargaan yang erat antara satu sama lain, lebih-lebih lagi kita sebagai ibu bapa berpendapat, dengan layanan kita terhadap anak-anak selama ini semenjak mereka masih kecil, sehingga sudah bersekolah membuatkan ibu bapa terlupa akan sesuatu. Bagi kanak-kanak yang masih kecil, mereka sukar untuk membezakan mana yang baik atau tidak, lagi-lagi bila […]

Kisah Rumahtangga

Duduk Asing Lepas Kahwin, Ini 9 Cara Bahagia Buat Pasangan Yang Bercinta Jarak Jauh

Ada ramai suami isteri yang duduk asing lepas kahwin dan situasi ini amat menyiksakan bagi pasangan tambah pula bila dah ada anak-anak. Semua wanita yang telah bergelar isteri sentiasa ingin bersama suaminya. Jika boleh sepanjang masa setiap saat berkepit disebelah suaminya. Bagi suami pula yang mindanya boleh fokus dan menyibukkan dengan tugasannya, hanya akan terasa […]

Kisah Rumahtangga

Inilah Kesan Buruk Dalam Rumahtangga Apabila Suami Biarkan Isteri Merajuk Terlalu Lama & Kerap

Pertelingkahan antara suami isteri pasti terjadi. Si suami akan mengelakkan situasi menjadi kecoh, atau apabila isteri hilang akal. Salah sikit merajuk, tu sikit merajuk.. ni sikit nak merajuk. Sebaiknya, jangan dibiarkan isteri anda merajuk tanpa dipujuk? Sebabnya? Baca bawah ni. Tadi balik dari Pulau Pinang ke KL, jalan jem. Ada seorang wanita jumpa di RNR […]

Kisah Rumahtangga

Allahuakbar, Fahami Hasutan Syaitan Menyebatkan Umat Islam Banyak Cerai

Dalam Islam, perceraian merupakan sesuatu yang dibenarkan namun sangat dibenci oleh Allah SWT. Perceraian merupakan salah satu misi terbesar iblis terhadap umat manusia. Dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Muslim, dikisahkan tentang berbagai macam cara pasukan iblis menggoda manusia namun ditanggapi dingin oleh Iblis. Namun ketika pasukannya melaporkan mengenai kejayaannya membuat pasangan suami […]

Kisah Rumahtangga

Wanita Yang Mahu ‘Menumpang’ Kasih Suami Orang, Perlu Fahami Sifir Ringkas Ini

Hati wanita teramat sensitif apabila berbicara mengenai madu atau suaminya berkahwin lain. Apatah lagi apabila mendapati suaminya berkahwin lain tanpa pengetahuan isteri pertamanya. Sudah pasti luluh dan hancur setelah mendapat berita tersebut. Namun bagaimana dengan alasan jika isteri keduanya hanya mahu menumpang kasih suaminya itu? Pada kisah lalu terdengar berita seorang artis dikatakan menjadi isteri […]