Kisah Rumahtangga

Jangan Biasakan Isteri Terlalu Berdikari, Tak Dibelai Hatinya Dengan Kasih Sayang

Suami yang tak usaha cepat pujuk isteri yang merajuk, sebab membayangkan isteri itu berdikari dan nanti akan sejuk sendiri. Awas! Sila hadam nasihat penting dari Puan Marlia Ramli ini. Sebab suami yang sebegini mewarisi sifat papa kedana tak ada empati. Lagi-lagi dekat isteri yang dah banyak berkorban tu. Biarlah miskin harta, jangan miskin kata-kata untuk […]

Kisah Rumahtangga

Lebih 7 tahun hidup susah bersama suami. Apabila Senang akhirnya Suami mahu kahwin lain

Bercinta dan kemudian berkahwin perkara biasa yang dilalui setiap insan. Tetapi untuk mengekalkan kesetiaan sehingga ke akhir hayat bukanlah satu perkara yang mudah. Isu cur4ng sering terjadi dalam kalangan pasangan baik suami atau isteri. Tetapi ada yang sanggup memaafkan perbuatan pasangan dan menerima segala yang berlaku demi kerana ingin mempertahankan mahligai perkahwinan yang telah dibina. […]

Kisah Rumahtangga

Takde Anak Nanti Laki Kau Cari Lain, Kau M4ndul Habislah Kena Cerai

Betapa peritnya ujian bila masih tidak memiliki zuriat sendiri walaupun telah bertahun-tahun mendirikan rumahtangga. Lebih perit apabila menerima pelbagai kata-kata nista dan cemuhan daripada orang sekeliling yang tidak sensitif dan tidak memahami. Lukanya cukup pedih bagai dihiris sembilu. Jemput baca perkongsian kisah benar ini semoga menjadi panduan dan pesanan buat kita dalam menuturkan kata-kata. Assalamualaikum […]

Kisah Rumahtangga

Kalau Tak Sedia Jaga Anak Berderet, Bawa Bincang Suami Isteri

Sebelum berangan nak anak berderet, fikir dulu bab persediaan mental dan fizikal suami isteri. Memang isteri yang melahirkan anak, tetapi nak jaga dan mendidik anak tak boleh sebelah pihak. Jadi nasihat dari saudara Mizan Dzai ini ada benarnya, nak tengok isteri macam dah tak cukup nafas menjaga anak-anak, suami kena lah tolong. Nah, hadam dulu perlaham-lahan. Fasa […]

Kisah Rumahtangga Panduan Suami Isteri Tips

3 Cara Hadapi Masalah Suami Hilang Sumber Pendapatan

Apabila suami hilang kerja Hidup ini penuh dengan dugaan. Satu saat anda bahagia. Satu saat pula anda dapat khabar suami dibuang kerja atau suami tak berpendapatan. Ya Allah! Apa nak buat? Kes pengangguran atau individu dibuang kerja memang semakin meningkat sekarang. Ia adalah satu pengalaman yang sangat memberikan tekanan. Tapi jangan risau wahai isteri dan […]