Panduan Suami Isteri

Baru Nak Romantik Dah Kena Jerkah,Isteri Boleh Cuba Cara Ustazah Norhafizah Ajar Redakan Amarah Suami.

Alam rumah tangga memang mencabar. Bak kata orang, seperti mengemudi bahtera di tengah lautan. Ada masa ditimpa gelombang ganas dan ada ketika pula berlayar dengan cukup tenang. Begitu juga sikap suami mahupun isteri yang tidak menentu emosinya. Kadang kala mereka jadi pasangan yang romantik dan penyayang tapi ada masa boleh jadi sebaliknya pula.

Walau ‘sekeras’ mana pun sikap suami, isteri perlu bijak mengatasi amarah mereka. Iyalah, jika sama-sama ‘berangin’ dan tidak mahu mengalah macam mana hendak dapat kata sepakat. Jadi isteri harus bertindak memainkan peranan. Bukan bererti anda lemah dan lelaki boleh melakukan apa saja tetapi kesediaan isteri merendahkan ego dan meredakan keadaan inilah yang berkuasa meleburkan hati sang suami.

Tak percaya? Pakar motivasi, Ustazah Norhafizah Musa sendiri membongkar teknik berkesan untuk diamalkan isteri jika berdepan situasi berkenaan. Menurut Ustazah Norhafizah dalam salah satu siri ceramahnya berkata isteri perlu penuhkan diri mereka dengan sifat sabar selain meminta pertolongan dari Allah SWT.

Ustazah Norhafizah Musa ~ Baru Nak Romantik Suami Jerkah Kita Nak Buat Camne Puan2

Ustazah Norhafizah Musa ~ Baru Nak Romantik Suami Jerkah Kita Nak Buat Camne Puan2

Posted by Ustazah Norhafizah Musa on Sabtu, 13 Januari 2018

“Elok kita niat macam tu ada je ujian. Kita nak jadi romantik ni tiba-tiba suami tunggu di rumah, kita balik je cakap lembut suami dah tinggi suara. Nak kekal tak suara lembut tu lepas kena sergah. Itu latihan, kena sabar. Teruskan latihan bertutur lembut.

 

Pandai-pandai jadikan situasi itu tak tegang. Kita dalam rumahtangga kena ada tiga segi, minyak , air dan api. Suami pilih jadi api, kita jangan jadi minyak. Kalau kita jadi api, minta suami jadi air.

Cakap kepada suami awal-awal, “Kalau saya marah-marah, abang janganlah jadi minyak. Lagilah teruk rumah tangga kita. Tolonglah saya.”

Ada masa-masa kita tak boleh control diri kita kan? Bila suami jadi api, jangan kita jadi minyak. Nanti terbakar rumah tangga. Isteri kena jadi air. Inshaallah tak berlarutan.

Itu latihan. Sebab itu benda ini perlu dilihat dengan sangat profesional. Kita diberikan amanah hati, nak bawa balik pun bertemu Allah, nak bawa hati yang luhur. Jagalah tauhid, hati yang paling dalam agar kita benar-benar mentauhidkan Allah. Yakni tak ada lain selain daripada Allah.”

Amalan Doa & Surah Untuk Melembutkan Hati Pasangan dan Anak-Anak

 

  • Amalkan baca zikir Al-Latiff
  • Dibaca 19 kali dan niat agar Allah melembutkan hati pasangan atau anak-anak, jadi hamba yang soleh dan berbaik-baik sesama muslim.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!