Tip Amalan Tips

Nak Masuk Ke Rumah Baru, Jangan Abaikan 5 Perkara Ni, Suami Wajib Buat.

Berpindah ke rumah yang baru dibeli memang sangat menyeronokkan. Rasa gembira dan bangga yang tidak terkira kerana dapat menyediakan sebuah rumah untuk isteri dan anak-anak. Anak-anaklah orang yang paling gembira saat ni. Pun begitu jangan hanya fikirkan keseronokkan untuk menghias semata-mata. Ada banyak perkara yang anda kena dahulukan untuk pastikan keadaan rumah dalam keadaan baik. […]

Masalah Penceraian Panduan Suami Isteri Suami Isteri

Inilah Hak Hak Wanita Selepas Berlaku Penceraian

HAK-HAK WANITA SELEPAS BERLAKU PERCERAIAN 1. Nafkah Eddah “Dan jika mereka (isteri yang telah ditalak) itu sedang hamil, maka berikalah kepada mereka nafkahnya hingga mereka bersalin kemudian jika mereka menyusukan anak-anakmu maka berikanlah mereka upahnya” (At-Talak : 6) Seksyen 60 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Pulau Pinang) 2004 : Kuasa Mahkamah memerintah nafkah bagi isteri, dan […]

Panduan Suami Isteri Suami Isteri Tips Rumahtangga

Inilah Hukum Mertua Bawa Isteri Keluar Tanpa Izin Suami. Ramai Pandang Remeh!

Kehidupan rumah-tangga bukan semata-mata satu tuntutan atau Sunnah Rasulullah S.A.W, malah ia adalah merupakan satu medan untuk kita belajar lebih menghargai dan mensyukuri nikmat dari Allah. SOALAN : Apa hukum mertua membawa pulang isteri ke rumah mereka, sedangkan suami tidak memberi izin, ini kerana cuma pergaduhan kecil. JAWAPAN : Alhamdulillah, segala puji bagi Allah SWT […]

Resepi

Resepi Kuah Rojak Buah, Boleh Ketagih Nak Menyicah Jer

“Aku ni boleh kata tiap-tiap minggu beli kuah rojak dalam botol tu. Kalau pandai buat sendiri kan bagus. Tapi, nak resepi kuah rojak buah yang paling ‘power’ sekali.” Memang ramai yang suka makan buah-buahan yang dicicah dengan kuah rojak atau ‘kuah colek’ ini. Ada rasa masam, pedas, masin, manis, dan rasa ‘istimewa’ tak tahu dari mana – […]

Tips Kesihatan

Cerahkan Bahagian Badan Yang Gelap & Berdaki, Gadis Ini Kongsi Tip Guna 4 Bahan

Lelaki pun malu jika bahagian badan gelap dan berdaki terutamanya lutut, siku, buku lali dan kaki. Selain boleh buat anda hilang keyakinan diri, bahagian badan yang gelap dan berdaki ini juga menggambarkan kebersihan dalam diri anda. Jika anda nak cerahkan bahagian badan yang gelap dan berdaki, sabun saja tidak mencukupi. Perkongsian tip mudah menerusi akaun […]

Tip Amalan

Jangan Tinggal Istighfar Sepanjang Berpantang Sendirian, Tip No. 7 Anda Mesti Ikut

Jangan tinggal istighfar. Ajal tuhan tak siapa boleh menjangkakan. Walau tengah menyusukan anak, andai sudah dipanggil pulang ke kampung akhirat, kita akan kembali juga kepadaNya. Cerita viral guru SMK Bandar Putra, arwah Siti Rohana Redzuan yang ditemui suaminya meninggal dunia di samping dua orang anak masing-masing berusia 19 bulan dan kira-kira sebulan. Punca kematiannya dikatakan […]

Tip Amalan

Cara-Cara Untuk Rukyah Daripada Gangguan Makhluk Halus

Rukyah/ubati diri sendiri. Boleh amalkan! “Masa beli limau purut nie pun dh rasa lain. Lepas asar tapak tgn belah kiri dh start kebas n pijar(macam gaul cili kisar kat makanan). Macam tahu-tahu je aku nak mandi limau purut. Start ruqyah. Batuk2 dan terganggu bacaan. Teruskan juga. Alhamdulillah dapat habiskan. Insyaallah pkul 7 start mandi limau […]

Tips

Nota Buat Lelaki Yang Nak Bahagia, Jangan Ada Sekelumit Pun Sangkaan Jahat Pada 3 Wanita Ini

Mampu ke lelaki bahagia tanpa wanita? Itu soalan panas buat kaum lelaki sebab kalau ikutkan zaman sekarang, makin banyak kes suami yang jenis tak reti hargai penat lelah seorang wanita. Makin membiak juga golongan lelaki yang bergelar anak yang abai ibu selepas berumah tangga. Tetapi Alhamdulillah cuma segelintir, tidak semua perangai begitu. Namun untuk kesedaran […]