Masalah Suami Isteri

Bila Isteri Tidak Macam Dulu Disinilah Suami Diuji Dengan Berat

Diantara kerisauan yang timbul dalam kalangan wanita-wanita apabila usia mereka semakin meningkat ialah kecantikan dan dalam masa yang sama berkorban untuk menghasilkan zuriat buat suami dan keluarga. Ya, memang benar kecantikan itu sesuatu yang indah untuk ditatap. Tapi apakan daya, itu sudah lumrah manusia – akan hilang kecantikan apabila usia semakin meningkat. Namun buat suami, […]

Panduan Suami Isteri

Urusan Suami Nescaya Akan Dipermudahkan Jika Suami Jaga Hati Isteri

Bila sudah berkahwin, maka bertambahlah tanggungjawab kita sebagai suami. Jika dulu hanya untuk ibubapa tapi sekarang kena jaga hati isteri dan anak anak yang akan lahir. Kepercayaan dan kejujuran sangat penting mengekalkan kebahagiaan. Bagi aku simple je, isteri ni kalau sekali kau dah kantoi buat hal belakang dia, confirm kau dah tak ada muka. Bukan […]

Panduan Suami Isteri

Isteri Jan gan Manjakan Suami Sangat. Ini Sebabnya

Saya sangat kagum melihat wanita yang masih mampu me’raja’kan semua kaum lelaki di dalam rumah. Makan dihidangkan, air basuh tangan dihulurkan, nasi dicedokkan, air minum dituangkan. Fuh, pendek kata semuanya disediakan di depan mata, cuma makan sahaja yang tidak disuapkan. Selepas makan, pinggan sekadar ditinggalkan atas meja. Bangunlah masing-masing meninggalkan meja berselerak. Termangulah kaum wanita […]

Masalah Kesihatan

Kaki dan Tangan Anda Selalu Kebas? Mungkin Ini Puncanya

Pemakanan yang bernutrisi dan seimbang amat penting bagi memastikan badan sihat dan kuat. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan pelbagai masalah seperti beguk, kekejangan otot, skurvi dan sebagainya. Badan kita merupakan indikator menunjukkan tahap kesihatan dalaman kita samada kita mendapat nutrisi yang cukup ataupun tidak. Oleh itu, jangan abaikan petanda-petanda fizikal yang dirasai oleh tubuh badan kerana […]

Tips IbuBapa

Inilah 3 Cara Didik Anak Lelaki Urus Rumah Tangga

Mendidik anak-anak ternyata bukanlah tugas yang mudah untuk digalas oleh ibu bapa terutamanya anak lelaki. Menjadi simbol ‘pewaris’ dan lambang kekuatan sesebuah keluarga, anak lelaki tidak akan terlepas dari sebarang tanggungjawab yang perlu dilaksanakan kepada keluarga. Namun, ramai ibu bapa yang sering mengamalkan didikan dimana anak lelaki dianggap tidak perlu melakukan kerja rumah kerana khuatir […]

Panduan Suami Isteri Tip Agama

Amalkan 6 Doa Ini Ketika Mengandung, Anak Akan Membesar Menjadi Orang Bukan Hantu

Waktu hamil ibu bukan saja perlu jaga makan. Emosi dan kerohanian juga perlu dipertingkatkan agar bayi yang dikandungkan boleh membesar dalam perut dengan tenang dan sihat emosinya. Pesanan yang dikongsikan oleh Puan Tohirah Sufi, Pengasas Rumah Anak Yatim & Miskin Dynasti ini boleh dijadikan panduan buat ibu yang sedang hamil. Ada jiran datang nak hantar […]

Panduan Suami Isteri

Ini 7 Sebab Wanita Sangat Busy Bila Sudah Bergelar Ibu

Pada hari pertama bayi dilahirkan, tentulah kebanyakan kita berasa teruja dan begitu gembira dengan kehadiran mereka. Mungkin tak ramai yang menyangka bahawa memikul tanggungjawab sebagai seorang ibu boleh menjadi sebuah pengalaman yang meme natkan. Setelah beberapa ketika, kita mula berasa ‘sun yi’ dan seolah-olah keseorangan, sedangkan kita sentiasa didampingi oleh anak-anak dan pasangan. Perasaan ini […]

Masalah Keluarga

Ini 7 Pengorbanan Isteri Yang Suami Sering Terlepas Pandang

Walaupun hidup serumah, sebenarnya bukan semua yang dirasai oleh isteri dapat difahami oleh suami. Dalam diam, begitu banyak perjuangan dan pengorbanan seorang wanita bergelar isteri dihadapi dari hari ke hari. Mungkin rasa bersalah untuk meluahkannya, atau mungkin juga tidak mahu membebankan suami. Berikut adalah antara pengorbanan isteri yang tidak wajar dipandang remeh oleh suami. 7 […]

Suami Isteri

Ini 8 Kerja Isteri Yang Memenatkan Tapi Isteri Tetap Tabah Melakukannya

Sebenarnya, ada banyak kerja ‘ghaib’ yang dilakukan oleh seorang isteri dalam menguruskan rumah tangga. Kerja-kerja ini mungkin kita tak nampak hasilnya, tapi ia amat penting bagi memastikan keadaan di rumah tetap teratur. Siapa sangka, selepas bergelar seorang isteri atau surirumah, bebanan kerja di rumah semakin bertambah. Ada masanya kita pun pe ning kepala sebab tak […]